neděle 23. března 2014

Čtvrtá hvězda

Právě jsem se začala dívat na český seriál Čtvrtá hvězda. Je to o malém hotýlku na kraji Prahy, který má jen tři hvězdy a usiluje o čtvrtou. Seriál má hvězdné obsazení. V popředí je např. můj oblíbenec Ivan Trojan, kočka Martha Issová, David Novotný a mnozí další, kteří zaručují zábavu. Což se mi potvrdilo už po shlédnutí prvního dílu, vlastně prvních několika minut.





Štěpánovi (Václav Neužil) se podařilo získat místo nočního recepčního. Než ho však přijali, Pavlínka (Martha Issová), denní recepční, si ho chtěla osobně vyzkoušet. Proto ho hned, tak, jak se Štěpán přišel zeptat na práci - v odrbaném oblečení, tři dny nemytý - strčila za recepční pult. V tu chvíli do haly vešel host s otázkou, jestli mají volný pokoj na více nocí. Štěpán, aniž by zaváhal, se otočil za sebe na řadu pokojových klíčů, namátkově jeden vzal a hrdě ho hostovi podal. Ten, potěšen, že vše šlo tak rychle, se ještě ujistil, jestli je možný ranní budíček a po té, co mu tuto službu Štěpán potvrdil, zvesela odešel. Následoval záběr na udivenou Pavlínku, ze které po chvíli jedním dechem vypadlo: "Ty už jsi na recepci někdy dělal?"


Velice jsem se bavila. Chápu, že tomu, kdo na recepci nepracuje, to možná tak vtipné nepřijde. Nezoufejte však - hned to vysvětlím. Člověk, který si prvně stoupne na recepci hotelu, o kterém neví zhola nic - pokud tedy nemá nějaké nadpřirozené schopnosti - nemůže vědět, jestli a jaký pokoj je volný. Situace, kdy jsem omylem podala hostovi klíč od pokoje, který byl již obsazen, se mi už také stala a řeknu Vám, v tu chvíli mi humorná nepřipadala ani trošku. Byť se mi jednou jedna paní vrátila dokonce se slovy:

"To je příjemné, že v ceně ubytování je i GIGOLO na pokoji!"
"Promiňte?!" reagovala jsem nechápavě.
"Dala jste mi klíč od pokoje, ve kterém na posteli spí nějaký nahý chlap!"

Věřte mi, rozhodně jsem se nesmála, tak, jak se nyní jistě smějete Vy! :)

Ale vraťme se zpět k seriálu Čtvrtá hvězda. Další nereálná věc je ta, že Štěpán podal hostovi klíč bez jakýchkoliv formalit. Minimálně je třeba zapsat hostovi iniciály z pasu či občanského průkazu do počítače a také vzít nějakou garanci, příp. rovnou požadovat zaplacení za ubytování. Co kdyby se host další ráno jednoduše vytratil? No, prostě, Štěpán udělal všechno špatně a Pavlínka, místo, aby ho poučila o správném postupu, byla paf z toho, jak vše bravurně (ne)zvládl.

Seriál z (pro mne) velmi známého prostředí mi připomněl můj rozhovor s naším managerem hotelu, kdy jsem se ho ptala, jestli i náš hotel chce čtvrtou hvězdu? Ten to však popřel. Na čtyři hvězdy totiž zatím nesplňujeme veškeré požadavky. Mimoto si vedení stojí za touto filosofií:

"Je přeci lepší, když hosté budou spokojení s adekvátní cenou s nadstandardními službami, kdy budou říkat, to je lepší trojka, než aby tomu bylo naopak a hosté si stěžovali, že jsme horší čtyřka." 

Což je pravda nebo ne? 

Žádné komentáře:

Okomentovat